Розді́льна — місто у західній частині
Причорноморської низовини, районний центр Роздільнянського
району Одеської області; 16200 меш. (1967). Відстань до облцентру становить
близько 87 км
Заснована у 1863
p. у зв'язку з прокладенням залізниці, з 1890-их pp. значний залізничний вузол.
Хлібний, маслоробний, виноробний заводи, пром. і харчовий комбінати.
Ще у 1862 році
англійський інженер Самуельс звертається з проханням до графа Строганова з
проханням клопотати перед російським царем про дозвіл на будівництво залізниці
з Одеси до Бірзули (Балти).
Станція Роздільна
— один із найбільших і найважливіших у стратегічному плані залізничних вузлів
України — завжди являла собою економічний інтерес держави, як один із
найпотужніших транспортних коридорів до країн Європи.
Невипадкове і найменування адміністративного центру
району. Як населений пункт Роздільна виникла у період будівництва залізниці
Одеса–Балта (1863-1865 рр). У тому місці, звідки від неї відійшли дві колії:
одна на Паркани (Молдова), інша на Бірзулу, було засновано станцію з
промовистою назвою Роздільна.
Просмотреть увеличенную карту
Роздільнянська земля багата своєю славетною історією,
незабутніми культурними надбаннями, своїми природними багатствами та щирою
гостинністю її людей.
Роздільнянщина – степовий край з добре розвиненим
сільськогосподарським виробництвом: рільництвом, виноградарством, садівництвом,
тваринництвом, птахівництвом та мережею переробних підприємств. Район – один з
найбільших в області за кількістю населених пунктів і наближений до хутірської
системи помешкання – складається з міста Роздільної, селища Лиманського і 86
сіл.
Географічне розташування району – північно-західніше
міста Одеси. Він межує з Великомихайлівським, Іванівським, Біляївським
районами, на заході – з Молдовою. Сусідство з іншою державою визначило статус
Роздільнянського району як прикордонного. Його перетинають залізниця
Одеса-Київ, автотраси Одеса-Київ, Одеса-Кишинів і шляхи місцевого сполучення.
Станція Роздільна – один з найбільших і найважливіших у стратегічному плані
залізничних вузлів України – завжди являла собою економічний інтерес держави,
як один з найпотужніших транспортних коридорів до країн Європи.
Перша школа заснована
в рік будівництва станції Роздільна у 1863 році.
18
жовтня 2003 року,
за ініціативи випускника школи, на той час голови Одеської обласної
адміністрації Сергія Рафаїловича Гриневецького розпочинається добудова та
реконструкція нашого навчального закладу.
І вже 1
вересня
2004 року відкриває свої двері навчальний заклад – школа-гімназія№1, розрахована на 900 учнів, з прекрасним спортзалом,
їдальнею,
актовою залою, бібліотекою,
класом інформатики,
оновленими та новими кабінетами,
з новими меблями.
Сьогодні у школі працює великий педагогічний колектив – це 60 вчителів, які навчають більш як 750 вихованців.
Комментариев нет:
Отправить комментарий